Platforma Kinect w naszej klinice

W dzisiejszym świecie rozwój technologiczny ułatwia nie tylko życie codzienne, ale umożliwia również zwiększenie dynamiki i efektów rehabilitacji. Umożliwia fizjoterapeutom pracę z dowolną grupą pacjentów. Platforma Kinect pozwala na zaangażowanie pacjenta podczas rehabilitacji w określonych zakresach ruchu, wybieranie do ćwiczeń konkretnych segmentów ciała, a także ćwiczenia w wielu pozycjach wyjściowych.

W jakich schorzeniach sprawdza się to urządzenie?

Ze względu na tak szerokie spektrum zastosowania Kinect świetnie sprawdza się w rehabilitacji pourazowej, ortopedycznej, neurologicznej oraz pooperacyjnej u dorosłych, oraz dzięki bardzo prostym założeniom terapii również u dzieci i pacjentów geriatrycznych.

Na czym polega działanie platformy?

Platofrma Kinect bazuje na nowoczesnym i bardzo nowatorskim programie umożliwiającym prowadzenie i dokumentowanie procesu usprawniania ruchowego z asystą biofeedbacku, czyli zbierania i przetwarzania danych w czasie rzeczywistym podczas trwania terapii. Pozwala to terapeucie na korygowanie pacjenta, a także na odpowiednie jego mobilizowanie, a także daje samemu pacjentowi możliwość wglądu i samodzielnej, zrozumiałej oraz łatwej diagnostyki co przekłada się na polepszenie efektów terapii. Ćwiczenia na platformie Kinect odbywają się w formie gry komputerowej co jest dodatkowym bodźcem motywacyjnym dla pacjenta.

System Kinect bazuje na dwóch ekranach- dla pacjenta i terapeuty co umożliwia modulację przebiegu treningu bez świadomości pacjenta dzięki czemu pacjent nie dowiaduje się, że dane zadanie zostało mu utrudnione, bądź ułatwione.

Platforma Kinect podczas ćwiczenia bada różne parametry takie jak zakres ruchomości stawów, precyzja, czy szybkość ruchu, toteż stanowi element diagnostyczny, bowiem po każdym treningu terapeuta uzyskuje zbiorczy wykres stanowiący wynik poprawności ćwiczenia. Z każdym treningiem, przeplatanym terapią manualną pacjent powinien odczuwać zmiany, które w bardzo prostym obrazie zbiorczym są ukazane podczas kolejnych bloków treningowych, co stanowi element motywacyjny.

Platforma Kinect porównuje wszystkie przeprowadzone w danym okresie treningi w postaci wykresów, dając łatwy, przejrzysty i zrozumiały wykres.

Możliwości platformy Kinect:

– szeroki zakres analizowanych danych czytelnych i zrozumialych dla pacjenta

– pomiar kątów, prędkości i przyśpieszenia

– terapia z biofeedbackiem w czasie rzeczywistym

– badanie zakresów ruchów

– trening równowagi

– gotowe szablony ćwiczeń oraz możliwość tworzenia własnych

– obiektywizacja procesu rehabilitacji

– dostosowywanie poziomu trudności

– ćwiczeń do aktualnych potrzeb pacjentów

Efekty

– zwiększanie zakresów ruchów

– poprawa stabilizacji

– poprawa koordynacji

– zwiększenie siły i wytrzymałości mięśniowej