

Urządzenie bazuje na nowoczesnym i bardzo nowatorskim programie umożliwiającym prowadzenie i dokumentowanie procesu usprawniania ruchowego z asystą biofeedbacku, czyli zbierania i przetwarzania danych w czasie rzeczywistym podczas trwania terapii.
Pozwala to terapeucie na korygowanie pacjenta, a także na odpowiednie jego mobilizowanie, a także daje samemu pacjentowi możliwość wglądu i samodzielnej, zrozumiałej oraz łatwej diagnostyki, co przekłada się na polepszenie efektów terapii.
Ćwiczenia na platformie Kinect odbywają się w formie gry komputerowej, co jest dodatkowym bodźcem motywacyjnym. Terapeuta może jednak stale modulować przebieg treningu dostosowując poziom trudności do potrzeb i możliwości pacjenta.
Platforma Kinect podczas ćwiczenia bada m.in. zakres ruchomości stawów, precyzję i szybkość ruchu. Każdy trening pozwala zebrać dane umożliwiające jednoznaczną ocenę poprawności wykonanych zadań. W czasie kolejnych sesji, przeplatanych terapią manualną, pacjent powinien odczuwać progres. Platforma Kinect daje możliwość porównywania wyników osiąganych podczas poszczególnych treningów. Informacje są prezentowane za pomocą przejrzystych wykresów i zestawień.
Możliwości platformy Kinect:
- szeroki zakres analizowanych danych,
- pomiar kątów, prędkości i przyśpieszenia,
- terapia z biofeedbackiem w czasie rzeczywistym,
- badanie zakresów ruchów
- trening równowagi,
- gotowe szablony ćwiczeń oraz możliwość tworzenia własnych,
- obiektywizacja procesu rehabilitacji,
- dostosowywanie poziomu trudności ćwiczeń do aktualnych potrzeb.
Efekty:
- zwiększanie zakresu ruchów,
- poprawa stabilizacji,
- poprawa koordynacji,
- zwiększenie siły i wytrzymałości mięśniowej.